Fit to Fly

Timp de citire: 4 minute

Când trebuie verificat dacă pacientul este apt de zbor?

În caz de boală acută, probleme cronice de sănătate sau sarcină, se pune adesea întrebarea dacă un călător este apt să zboare. Înainte de a fi certificată această capacitate de zbor, situația medicală a pasagerului trebuie examinată în detaliu. Dar cine este responsabil pentru această examinare? Și ce boli cauzează probleme în mod special? Noi vă răspundem la cele mai importante întrebări.

Interpretare analize medicale

Apt de zbor într-un avion de linie

În cele mai multe cazuri, un avion de linie atinge o altitudine de croazieră de peste 12.000 de metri. În afara aeronavei, aerul de la această altitudine este extrem de rarefiat. În interiorul cabinei pasagerilor, presiunea aerului este ajustată prin mijloace tehnice, dar corespunde totuși condițiilor de presiune de pe un vârf de munte, la o altitudine de 2.500 de metri. Pentru călătorii sănătoși, acest lucru nu reprezintă o problemă. Pentru pasageri bolnavi sau slăbiți, însă, o astfel de presiune poate cauza complicații. De exemplu, aerul mai puțin oxigenat din avion poate avea un efect negativ asupra călătorilor care suferă de o boală pulmonară. În plus, condițiile de presiune din aeronavă determină dilatarea bulelor de aer din corp, ceea ce ar trebui evitat cu orice preț în cazul anumitor afecțiuni medicale. Bolile infecțioase grave, diverse probleme psihiatrice și intervențiile chirurgicale recente pot, de asemenea, face ca pacientul să nu fie considerat apt de zbor.

În situații acute trebuie, de asemenea, să se țină seama de faptul că îngrijirile medicale din avion sunt adesea insuficiente pentru pacienții grav bolnavi. Este adevărat că pacientul poate călători cu o însoțitoare medicală care are alături echipament medical de urgență. Instalarea unei tărgi pentru pacienți este posibilă, de asemenea, în anumite circumstanțe, pentru a permite transportul în poziție culcată. Dar acest lucru nu este suficient pentru pacienții cu terapie intensivă.

Cine decide?

Decizia finală cu privire la capacitatea de a zbura nu aparține medicului curant sau medicului de familie al pacientului. Aceștia pot doar să își exprime un punct propriu de părere. Ultimul cuvânt deține mereu compania aeriană, ea nefiind obligată să respecte evaluarea medicului.

Zboruri internaționale cu ambulanțe aeriene

Din acest motiv, se recomandă ca pasagerii bolnavi să contacteze în prealabil compania aeriană cu care vor efectua călătoria pentru a clarifica dacă sunt apți pentru zbor. În acest scop, serviciul medical al companiei aeriene are nevoie de informații scrise despre starea de sănătate a pacientului. De obicei, ele trebuie să fie notate într-un formular special. Pe baza lui, se decide dacă pacientul este apt să zboare sau nu, timpul de procesare fiind de 1-2 zile. În astfel de situații, fiecare companie aeriană își urmează propriile reguli și standarde.

Nici măcar această evaluare nu este obligatorie, însă în cazul în care starea pacientului în ziua zborului diferă de cea descrisă în prealabil, comandantul de zbor poate refuza transportarea pacientului. Practic, el este responsabil exclusiv de bunăstarea pasagerilor săi - inclusiv a pasagerului bolnav. Prin urmare, nu există nicio obligație legală ca pacientul în cauză să fie preluat.

Zbor de linie cu însoțitor medical

În multe cazuri, pacienții sunt, în principiu, apți să zboare cu un avion de linie, dar au nevoie de asistență medicală în timpul zborului. În astfel de circumstanțe, pacientul poate fi asistat de un însoțitor medical - de obicei, un medic sau un paramedic. În cazul în care pacientul poate sta, acesta călătorește de obicei la clasa business: confortul suplimentar înseamnă că poate fi transportat mai ușor. În plus, însoțitorul medical de la bord medical are o mai mare libertate de mișcare și de acțiune în cazul în care este necesară intervenția sa.

Boeing 737-800

În cazul în care pacientul poate fi transportat doar întins, trebuie instalată în aeronavă o targă specială pentru pacienți. Separat de ceilalți pasageri printr-o perdea de intimitate, pasagerul bolnav se poate întinde confortabil, în timp ce însoțitorul medical are grijă de bunăstarea sa. Totuși, multe companii aeriene se feresc de cheltuielile pe care le implică instalarea unei tărgi pentru pacienți. Prin urmare, acest tip de targă este folosită de obicei doar în cazul zborurilor pe distanțe lungi.

Apt de zbor într-o ambulanță aeriană

Chiar dacă transportul cu o aeronavă de linie este exclus, pacientul poate fi transferat cu o ambulanță aeriană. În acest caz, trebuie îndeplinite mai puține cerințe pentru a obține o autorizație de zbor. Cu ajutorul echipamentului medical de terapie intensivă de la bord, chiar și călătorii grav bolnavi pot fi transportați în siguranță. În plus, pacientul este însoțit exclusiv de personal medical - nu de pasageri neimplicați care trebuie protejați, la rândul lor, împotriva infecțiilor.

Nu în ultimul rând, presiunea din cabina unei ambulanțe aeriene poate fi reglată, dacă este necesar, astfel încât să nu aibă niciun impact asupra sănătății pacientului. În acest scop, se efectuează un așa-numit zbor Sea Level, în care presiunea din cabină poate fi menținută la nivelul celei de la sol prin măsuri tehnice și o altitudine de zbor redusă.

Cine decide?

Nici în cazul transportului cu ambulanța aeriană nu este definitorie decizia medicului de familie sau a medicului curant privind transferabilitatea pacientului. Adesea, aceștia nu cunosc suficient de bine opțiunile de la bordul unei ambulanțe aeriene pentru a lua o decizie în cunoștință de cauză. Unii medici sunt, de asemenea, ghidați de considerări materiele și refuză să îi lase pe cei apți de zbor să călătorească pentru că doresc să continue ei înșiși tratamentul. Evaluarea lor nu are caracter obligatoriu.

Numai medicul de zbor decide dacă un pacient este apt să zboare sau nu. La urma urmei, medicul de zbor își asumă responsabilitatea medicală pentru efectuarea transportului aerian al pacientului. Datorită specializării sale în domeniul medicinei aeronautice și a anilor de experiență practică, el poate evalua cel mai bine dacă un pacient este apt pentru transport sau nu.

Transportul cu ambulanța aeriană

Transportul pacienților cu ambulanța aeriană [Link] poate fi organizat în mod flexibil. Aceste mijloace specializate de transport pot ateriza și pe aeroporturile regionale, fiind, deci, disponibile destul de aproape de pacient, dacă este necesar. Adesea, ambulanțele aeriene pot începe zborul de transport în aceeași zi sau a doua zi.

Bombardier Learjet 35

La bord, pacientul va găsi condiții pe care le-ar aștepta și într-o unitate modernă de terapie intensivă. Echipamentul ambulanței aeriene poate fi adaptat în mod optim, în funcție de tabloul clinic al pacientului. O echipă experimentată și bine coordonată, formată dintr-un medic de zbor și un paramedic, este responsabilă de asistența medicală. Ambulanțele aeriene sunt utilizate în principal pentru zborurile internaționale. În cele mai multe cazuri, trebuie efectuată o repatriere din străinătate sau pacientul dorește să fie transportat în străinătate pentru a fi tratat acolo de cei mai buni medici din lume.

Partenerul dumneavoastră de încredere pentru zborurile de ambulanță

Dacă aveți nevoie de un zbor cu asistență medicală, noi suntem partenerul dumneavoastră de încredere. Echipa noastră experimentată va fi bucuroasă să vă sfătuiască cu privire la opțiunile de care dispuneți, iar departamentul nostru medical va verifica dacă și în ce circumstanțe un pacient este apt să zboare, pe baza documentației medicale. Vă organizăm zborul cu ambulanța în mod rapid și fiabil – grație serviciului nostru „de la pat la pat”, ne ocupăm inclusiv de transportul terestru necesar.

Contactați-ne 

Suntem bucuroși să vă transmitem oferta noastră în cel mai scurt timp posibil. Dacă aveți întrebări suplimentare și doriți să obțineți mai multe informații, ne puteți contacta zilnic, 24 de ore din 24.

Contactați-ne