Zborul în caz de pneumonie

Timp de citire: 4 minute

Pneumonia este a doua cea mai frecventă boală infecțioasă la nivel mondial, după bolile diareice. În clinicile și spitalele din țară, ea apare chiar cu o frecvență mai mare decât infarctul sau accidentul vascular cerebral.

Dar ce este, de fapt, pneumonia?

Numele bolii spune totul, este vorba de o inflamare a țesutului pulmonar, fie unilaterală, doar la un singur plămân, fie bilaterală, la ambii plămâni. O persoană are doi plămâni, care funcționează independent unul de celălalt. Cu toate acestea, ambii plămâni sunt alimentați cu oxigen din respirație, prin intermediul unei singure trahei. Traheea este, de asemenea, o poartă de intrare pentru bacterii și virusuri, care, la rândul lor, pot declanșa pneumonia.

De fapt, bacteriile joacă un rol major în pneumonie, mai ales dacă vorbim despre așa-numiții pneumococi, care provoacă aproximativ jumătate din toate infecțiile pulmonare. Virusurile, inclusiv Coronavirusul, care se răspândește în prezent, sunt implicate doar în aproximativ 25% din cazurile de pneumonie. Bacteriile sunt aproape întotdeauna implicate. Acestea, alături de virusuri cum ar fi cel gripal, provoacă o suprainfecție. 

părțile inflamate ale țesutului pulmonar

La o infecție, părțile inflamate ale țesutului pulmonar sunt capabile doar parțial să absoarbă oxigenul din respirație și să îl transmită celulelor roșii din sânge pentru a alimenta organele interne. Saturația de oxigen din sânge scade, ceea ce este deosebit de grav în cazul unui zbor.

De ce este o problemă zborul în cazul unei pneumonii?

Atunci când zburăm spre destinație cu un avion cu reacție care se ridică la o altitudine de aproximativ 10.000 de metri, la o viteză de croazieră de aproape 1.000 km/h, ne aflăm într-o atmosferă artificială. Un avion de pasageri modern are o cabină presurizată care este îmbogățită cu oxigen. Dar atmosfera din cabina presurizată nu este chiar cea cu care sunt obișnuiți majoritatea oamenilor, care trăiesc în mod normal la altitudini de la 0 m, chiar lângă mare, până la 800 m deasupra nivelului mării. În această zonă, în care trăiește aproximativ 95% din întreaga omenire, presiunea atmosferică este cuprinsă între 1013 hPa (hectopascali) și 914 hPa.

Această presiune a aerului garantează că oamenii pot absorbi suficient oxigen prin plămâni pentru a asigura o aprovizionare de aproximativ 100%. Cu cât o persoană urcă mai sus, cu atât presiunea aerului devine mai scăzută și cu atât este mai dificil pentru plămâni și pentru inimă să preia suficient oxigen din aer, pur și simplu pentru că presiunea aerului nu corespunde nivelului obișnuit. Oamenii își pot antrena corpul să se adapteze la presiunea scăzută a aerului. Un astfel de exemplu ar fi Reinhold Messner, care a escaladat Everestul, cel mai înalt munte din lume, la 8848 m, fără un aparat de oxigen. Totuși, călătorul obișnuit nu are de obicei aceste abilități.

zbor la nivelul mării

Într-un avion de pasageri, datorită cabinei presurizate, presiunea aerului este echivalentă cu cea de la o altitudine de aproximativ 2500 de metri. Valoarea sa într-o astfel de situație este de numai 735 hPa. Pentru majoritatea oamenilor, asta înseamnă că saturația oxigenului în sânge scade la aproximativ 90%. Acest lucru nu reprezintă o problemă pentru persoanele sănătoase, mai ales pentru că în poziție șezută consumul de oxigen este destul de scăzut. La rândul său, echipajul de zbor este obișnuit cu astfel de variații.

Pentru o persoană cu pneumonie, însă, acest lucru înseamnă că saturația de oxigen, care a scăzut deja din cauza bolii, scade la un nivel critic, sub 90%. Din cauza greutății, cabina presurizată din avioanele de pasageri nu este construită în așa fel încât să mențină o presiune a aerului echivalentă cu cea de la altitudini cuprinse între 0 și 800 m. Pentru a putea crește atât de mult presiunea internă, corpul aeronavei ar trebui să fie construit într-un mai masiv, dar acest lucru s-ar face în detrimentul greutății la decolare și, bineînțeles, al consumului de combustibil. Cu toate acestea, există o soluție bună pentru zborurile în cazul pneumoniei sau pentru transportul aerian al pacienților din străinătate.

Zborul în cazul pneumoniei printr-un zbor Sea Level

Orice persoană care se îmbolnăvește de pneumonie în timpul unei vacanțe sau al unei călătorii de afaceri în străinătate este, de obicei, clasificată de medicii care o tratează ca fiind incapabilă să zboare. Acest lucru înseamnă că infecția trebuie să se vindece mai întâi în țara respectivă până la restabilirea capacității de zbor. Dar asta poate fi o sabie cu două tăișuri. Pneumonia este o boală foarte gravă. Ea necesită un tratament medical foarte intensiv, care nu este asigurat la același nivel ridicat în toate țările. Pe de o parte, există riscul de a fi lipsit de oxigen în timpul zborului spre casă, iar pe de altă parte, există riscul de a primi îngrijiri medicale inadecvate la locul de călătorie.

Calea de ieșire din această dilemă este așa-numitul zbor Sea Level. Numele este destul de sugestiv, dar mai degrabă în sens figurat. În această formă specială de călătorie cu avionul, se folosește o ambulanță aeriană specială, care are o cabină presurizată în așa fel încât presiunea să corespundă celei de la nivelul mării, chiar și la altitudini de croazieră de 9000 de metri.

Deși chiar și într-o ambulanță aeriană cu o cabină presurizată specială apar fluctuații ale presiunii aerului, în special în timpul urcării și coborârii, acestea pot fi compensate pentru pacient prin administrarea suplimentară de oxigen. Noi, cei de la Centrul de ambulanță aeriană, suntem pregătiți să organizăm și să furnizăm ambulanțe aeriene cu cabine presurizate la nivelul mării pentru a aduce pacienții cu pneumonie acasă rapid și în siguranță, chiar și din țări îndepărtate.

Cât costă un zbor Sea Level?

Calculul costului ambulanței aeriene

Sănătatea este cel mai prețios bun pe care îl deținem. De fapt, putem spune că este neprețuită. Totuși, când vine vorba de a organiza astfel de zboruri, contează, bineînțeles, și costul. Iar el depinde de mai mulți factori. De exemplu, unde va fi transportat pacientul? Această întrebare determină, pe de o parte, organizarea transferului către cel mai apropiat aeroport adecvat și, pe de altă parte, tipul de aeronavă care va fi utilizat.

Tipul de aeronavă depinde, de asemenea, de îngrijirea medicală de care are nevoie pacientul în timpul zborului. La bord se poate asigura o îngrijire echivalentă cu cea din unitățile de terapie intensivă, oferită de medici de zbor cu pregătire specială. În cele din urmă, la destinație, în România, trebuie efectuat și transportul pacientului de la aeroport la clinică, eventual cu ajutorul unui elicopter, dacă starea de sănătate a bolnavului o impune. După cum puteți vedea, astfel de cerințe complexe privind prețul nu pot fi rezolvate cu o rată fixă, ci necesită un calcul individual. Noi, cei de la Centrul de ambulanță aeriană, ne folosim de experiența și de rețeaua noastră extinsă pentru a ne asigura că prețurile pentru transportul pacienților nu scapă de sub control.

Contactați-ne

Suntem bucuroși să vă transmitem oferta noastră în cel mai scurt timp posibil. Dacă aveți întrebări suplimentare și doriți să obțineți mai multe informații, ne puteți contacta zilnic, 24 de ore din 24.

Contactați-ne